
77 481 27 36
psp3@kedzierzynkozle.pl
Menu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3
Kadra świetlicy szkolnej:
Anna Tobias
Katarzyna Jurczyga
Ewa Dłużyńska
Małgorzata Strużyna
RAMOWY PLAN PRACY ŚWIETLICY
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU
Cele i zadania zajęć w świetlicy:
Organizacja pracy świetlicy szkolnej
Zapoznanie z regulaminem świetlicy.
Ustalenie norm obowiązujących na świetlicy.
Integracja zespołu.
Poznanie praw i obowiązków panujących na świetlicy szkolnej.
Kształtowanie pozytywnych postaw wychowanków
Kształtowanie postaw właściwego zachowania się w miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych.
Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie.
Wyrabianie szacunku i właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów.
Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole.
Kształtowanie właściwych postaw do mienia szkolnego oraz własności prywatnej.
Dbanie o estetykę i porządek w szkole i na świetlicy.
Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów.
Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi.
Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
Wzmacnianie wychowanka w rozwoju intelektualnym
Zorganizowanie warunków i zapewnienie pomocy w odrabianiu zadań oraz czasu na naukę w rozkładzie dnia pracy świetlicy.
Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu.
Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się.
Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dziecka.
Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów i innych form edukacyjnych utrwalających logiczne myślenie.
Budzenie i rozwijanie zainteresowań wychowanków poprzez organizację różnych form zajęć
Plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych.
Czytelniczo – medialnych – udział w imprezach organizowanych w szkole, świadome i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych, współpraca z biblioteką publiczną.
Tanecznych i umuzykalniających – zabawy rytmiczne i śpiewanie piosenek dziecięcych.
Sportowo – zabawowych – szkolny plac zabaw.
Kształtowanie postawy szacunku do kultury, tradycji, obyczajów, wartości narodowych
Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych.
Wykonywanie dekoracji okolicznościowych.
Udział w imprezach szkolnych według kalendarza imprez.
Edukacja ekologiczna
Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka na środowisko naturalne.
Wyrabianie nawyków segregowania śmieci.
Podkreślanie ważności udziału w akcjach np. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi.
Edukacja prozdrowotna
Wdrażanie do aktywności fizycznej, jako formy czynnego wypoczynku (zabawy na placu zabaw).
Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie).
Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój dziecka.
Edukacja czytelnicza i medialna
Czytanie dla zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych.
Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem.
Współpraca z biblioteką publiczną w celu dostosowania tematyki i ciekawości książek do wieku i zainteresowań dzieci.