Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3

im. Komisji Edukacji Narodowej

ul. Ignacego Mościckiego 14

Kędzierzyn-Koźle (os. Azoty)

77 481 27 36
  • baner_new.jpg

Jakie my mamy emocje?

Warto zrozumieć i przyjrzeć się swoim emocjom, a następnie wyobrazić sobie, że dzieci odczuwają to wielokrotnie mocniej.

Mają też wielokrotnie mniej narzędzi, aby sobie z nimi poradzić.

 

Jak pomóc dzieciom ?

1.Dostarczaj wiedzy, która ułatwi zrozumienie i opanowanie sytuacji

  1. Zapewnij możliwość wyrażenia emocji
  2. Ustal sposoby radzenia sobie i uspokojenia

4.Utrzymuj rutyny                                                                                                            5.Twórz nowe rutyny

6.Podtrzymuj kontakty – zdalnie

7.Zwracaj uwagę na zmiany w zachowaniu dziecka

 

Dostarczaj wiedzy, która ułatwi zrozumienie i opanowanie sytuacji

Używaj prostego, adekwatnego języka

Wykorzystuj mądre opracowania, bajki – polecam YouTube

 

Zachęcam do zapoznania się z kolejnymi opracowaniami, które będą systematycznie umieszczane przez pedagoga szkolnego.

 

Drodzy Rodzice, uczniowie

Aby jak najlepiej wykorzystać czas przeznaczony na naukę w domu :                                                                                                                                                                                  

  1. Zapewnij uczniowi ciszę i spokój, aby mógł w skupieniu wypełniać powierzone mu zadania (wyłączyć telewizor, radio itp.).
  2. Przygotuj stałe miejsce do pracy, gdzie bez problemu dziecko będzie mogło rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty.
  3. Udzielaj pomocy we właściwym zaplanowaniu i zorganizowaniu dnia, uczeń może nie być w stanie sam poradzić sobie z organizacją czasu; plan pracy należy oprzeć na planie lekcji z danego dnia.
  4. Nie rozpraszaj dziecka w czasie nauki, nie rozmawiaj z nim na inne tematy, nie wydawaj poleceń itp.
  5. Przypominaj, abyrobił 5 – 10 minutowe przerwy po każdych 45 minutach pracy (przewietrzyć pokój, wykonać kilka ćwiczeń itp.).
  6. Pomagaj dziecku, ale nie wyręczaj go w wykonywaniu zadania – zawsze można również zwrócić się o pomoc do nauczyciela danego przedmiotu.
  7. Zadbaj w domu odpowiednią atmosferę poszanowania nauki i nauczyciela.

 

Motywowanie dziecka do systematycznej nauki

Drodzy rodzice jak zmotywować dziecko do systematycznej nauki ? Warto pamiętać o kilku zasadach :

  1. Podkreślać znaczenie nauki w życiu każdego człowieka i systematyczność, która przynosi rezultaty w postaci braku zaległości.
  2. Doceniać pracę i samodzielność dziecka, dostrzegać jego osiągnięcia.
  3. Stosować pozytywne wzmocnienia i pochwały – konkretne, wskazujące na działanie np.: „Świetnie rozwiązałeś to zadanie z matematyki”, „Znalazłaś bardzo dobrą drogę do rozwiązania tego zadania”, „Fantastycznie to narysowałaś ”, zamiast zdań typu: „Jak zawsze jesteś dobra z matematyki” czy też „Masz niezłe zdolności plastyczne”.
  4. Nie krytykować; w razie potrzeby służyć pomocą, ale nie wyręczać.
  5. Nie stawiać wymagań wobec dziecka ponad jego możliwości.
  6. Ukazywać praktyczne zastosowanie informacji zdobytych podczas nauki.
  7. Zachęcać do stosowania różnego rodzaju technik ułatwiających zapamiętywanie: notatki z wykorzystaniem kolorów, podkreśleń i zabawnych rysunków, bazowanie na skojarzeniach, robienie wykresów, map myśli.
  8. Rozmawiać jak najwięcej z dziećmi, by pomóc im w zrozumieniu trudnej sytuacji i udzielić odpowiedzi na niepokojące pytania.

 

Pedagog szkolny

Szanowni Państwo, obecna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich, dorosłych i dzieci.

Pedagog szkolny jest do dyspozycji Rodziców i uczniów oraz nauczycieli.

Można się kontaktować ze mną poprzez dziennik elektroniczny bez ograniczeń czasowych. Ustalimy formę dalszego kontaktu – telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną w dogodnym dla Państwa czasie i terminie.

Mam nadzieję, że moja pomoc pozwoli uczynić sytuację mniej uciążliwą dla Państwa oraz dzieci.

Pedagog szkolny będzie systematycznie umieszczał artykuły w zakładce pedagog szkolny.

10 zasad bezpiecznego korzystania z internetu:

1. Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.

2. Otwieraj wiadomości tylko od znajomych osób.

3. Ostrożnie pobieraj pliki z sieci.

4. Unikaj klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail.

5. Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć.

6. Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.

7. Stosuj trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr.

8. Czytaj regulaminy.

9. Sprawdzaj, czy strona, do której się logujesz, ma zabezpieczenie SSL.

10. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.

 

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną w Polsce, raz w tygodniu ukaże się 6 recenzji interesujących książek pochodzących ze ZŁOTEJ LISTY KSIĄŻEK DO CZYTANIA DZIECIOM.

 

„Złota Lista” to kanon lektur do głośnego czytania dzieciom opracowana przez fundację CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM. Umieszczone na niej książki uczą dobrych wzorców zachowań – życzliwości, uczciwości, mądrości czy odwagi. Pobudzają do refleksji lub śmiechu, doskonalą język, rozwijają wyobraźnię.

 

Wiek 6 - 8 lat

Heather Amery - Mity greckie dla najmłodszych

W tej książce najważniejsze mity zostały opracowane specjalnie z myślą o najmłodszych. Niezwykłe historie, których bohaterami są bogowie, herosi i ludzie, wprowadzą dziecko w świat mitologii greckiej. Kolorowe ilustracje Lindy Edwards pomagają wyobrazić sobie niezwykłą krainę greckich wierzeń.

Marcin Brykczyński - Ni pies, ni wydra

Wiersze, zawarte w tej książce, zapraszają do zabawy idiomami, czyli wyrażeniami, które pokazują język. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że idiomy są duszą języka, ale również dlatego, że nieznajomość ich prawdziwego znaczenia powoduje nieraz zaskakujące nieporozumienia. Kto chce ich uniknąć, powinien je poznać, a nic tak nie sprzyja poznaniu, jak dobra zabawa...

 

Wiek 8-10 lat

Edmund de Amicis – Serce

Powieść Edmunda de Amicisa Serce należy do światowego kanonu literatury dziecięcej i klasyki literatury światowej. Została wydana w 1886 roku i bardzo szybko została przetłumaczona na język polski. Co ciekawe, pierwszego przekładu dokonała Maria Konopnicka w 1887 roku. Książka ma formę pamiętnika głównego bohatera, jedenastoletniego Henryka Bottiniego. Oczami charyzmatycznego bohatera poznajemy jego dziecięce życie, radości, troski i przygody. Uczestniczymy w dniu powszednim w szkole i domu, w relacjach z przyjaciółmi i rodzicami. Serce to powieść, która od pokoleń bawi i wychowuje młodych czytelników, uczy wrażliwości na drugiego człowieka i dziecięcy świat, uczy także patriotyzmu i poszanowania historii narodowej.

Paweł Beręsewicz – Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek

Kiedy Jacek Karaś dostrzega u siebie pierwsze objawy zakochania, jest na to przygotowany - prędzej czy później to się musiało stać. Ponieważ jego wybranka nie wygląda na razie na szczególnie zakochaną, Jacek postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i sam ją zakochać. Czy misternie ułożony plan zakochania Kaśki Kwiatek, inteligentnej dziewczyny z zasadami, powiedzie się?

 

Wiek 10-12 lat

Francesco d'Adamo – Iqbal

 Iqbal, inaczej Ikebal, to postać prawdziwa, którą przedstawia czytelnikowi jego towarzyszka niedoli, Fatima. Narratorka ma 16 lat. Wraz z innymi sprzedanymi przez rodzinę za długi dziećmi, ciężko pracuje w pakistańskiej Fabryce Dywanów. Niejednokrotnie głodna i nieludzko zmęczona, wykonująca pracę ponad dziecięce siły i możliwości, nie potrafiąca się bawić i śmiać, marzy o wolności i powrocie do domu. Któregoś dnia do grona małych pracowników dołącza Ikebal, chłopiec z charakterem, buntowniczy i niezwykle odważny. Przybysz burzy nadzieję dzieciaków na wyczyszczenie gęsto zapisanej przez właściciela fabryki tabliczki, która po zniknięciu ostatniego znaczka miała być gwarancją powrotu do domu i spłacenia długu. Burzy jedną nadzieję ale równocześnie wznieca nową – obiecuje wspólne puszczanie latawców, które w tej książce zdecydowanie symbolizują wolność.

Paweł Beręsewicz – A niech to czekolada

Pęka niebo i przez szczelinę wsuwa się Dłoń. Mieszkańcy Zylirii patrzą oniemiali, jak rośnie w oczach i zbliża się do miasta. Czy po to by zmieść je z powierzchni ziemi jak okruch ze stołu, czy żeby przynieść cenny dar? Jedno jest pewne: olbrzymia Ręka zostawi po sobie ślad. Zamiesza w życiu małego Olego i jego zyliryjskich sąsiadów. Wplącze ich losy w mroczną, tajemniczą, kosmiczną historię, której prawdziwego znaczenia nigdy nie pojmą. A my? My mamy łatwiej. Leży przed nami "A niech to czykolada". A w niej klucz do Wielkiej Zagadki.

 

 

Im więcej lektur Kolekcji Cała Polska Czyta Dzieciom mam za sobą, tym bardziej nie mogę wyjść z podziwu, jak mądre i wartościowe książki składają się na ten zbiór literackich pereł dla dzieci i młodzieży.

 

Rekrutacja elektroniczna do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 odbędzie się w dniach

od 23.03.2020r. od godz. 9.00 i zakończy się 20.04.2020r. o godz. 15.00.

Stosowny formularz znajduje się na stronie:

https://naborsp-kandydat.vulcan.net.pl/kedzierzynkozle

W razie pytań prosimy o bezpośredni kontakt ze szkołą.

Uczennice klasy trzeciej: Zuzanna Damboń oraz Sandra Psota uzyskały najlepszy wynik w eliminacjach szkolnych do XIII Miejskiego Konkursu Języka Angielskiego dla klas III. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów na etapie miejskim :)